Sunday 23 February 2014

10. [review] : Thai Drama - Full House Ep 1

Assalamualaikum...

dah lama sebenaqnya tak tengok drama thai...
nie sebab hero ja aku tengok drama nie,
Full House Thai version



title drama nie pon dah tau, drama nie adaptasi
drama korea, sebenaqnya aku tak follow full house
yang versi korea, tengok pon main2 gitu ja...

sebelum dok membebl pasal drama nie,
jom kenai dulu dengan pelakon2 dalam drama nie

Mike Pirath Nitipaisankul as Mike D.Angelo

Aom Sucharat Manaying as Aom-am

Utt Uttsada Panichkul as Guy

Jane Janesuda Parnto as Mintra



ok...dah kenai..baru boleh ceqita...hehe
senang ceqita, jalan cerita drama nie,
memang sebijik macam yang versi korea..
yang beza cuma bahasa, dan ada la scene2
yang lain sikit dari versi korea...

aku tengok episod satu pon, aku dah tau jalan ceqita 
drama nie macam mana, so, mula-mula tengok
memang rasa..."ala...sama ja pon dengan versi korea"
tapi bila dah lama2 tengok, ada la kelainan sikit..
layan ja drama nie sampai episod 7 dah...
total episod tak tau lagi berapa,
sekarang nie baru tayang sampai episod 13



episod pertama ceqita pasal watak2 yang ada dalam
drama nie, kalau untuk watak mike, ceqita pasal
kerjaya dia dalam bidang nyanyian,
yang watak aom plak, ceqita pasal
kerjaya dia sebagai penulis...
tu ja pon yang ada dalam episod 1
50mins ceqita tu ja pon sebenaqnya...hehe....


ceqita kisah2 masa ayah Aom nie masih ada,
Aom terkenang kat ayah dia, pasal rumah...
haa...rumah...sama macam versi korea




lebih kurang sama kan??

haiish, aku kalau dapat rumah macam nie...
tak mau pi mana dah, nak dok kat rumah ja
tenang~~~ :D



nie plak ceqita pasal kerjaya si Mike nie...
akan ke Korea untuk sign contract dengan syarikat kat sana


sama macam versi korea, 
depa dua nie la yang tipu si Aom,
konon2 dapat pi bercuti kat Korea,
depa dua nie la yang dok rancang semua...
sebab nak dapat duit cepat...
ishhh...ishhh...jahat betoi la depa dua nie...


misi menipu berhasil, si Aom tu pon dah sign contract jual rumah,
yang si Aom nie ingat dokumen2 untuk dia pi bercuti kat korea nanti...
sob sob...kesian si Aom nie...kena tipu dengan orang yang paling 
rapat dengan dia...



scene nie aku rasa tak payah bagitau pon hampa dah tau kan...
scene dalam kapal terbang, nak terbang pi Korea...
scene sebijik macam versi korea...
makan, tidoq, muntah bagai...

dah....dah habis episod satu...
aku bagi 4 bintang la untuk drama nie...


nak tengok drama nie??
pi ja cari kat youtube....
dah ramai upload kat situ...
aku pon tengok kat youtube ja pon...hihihi
aku tengok yang viki punya...
nah link kat sini 

pi la tengok...
selamat la menengok drama nie...

sekian...hihi




No comments:

Post a Comment