Monday 6 October 2014

16. Internship

Assalamualaikum...

Fuhhh...lama tak update blog nie...update nie pon sebab ada la topik nak di-pokpekpokpek-kan...

Nak kongsi ja la...sekarang nie aku dok praktikal dekat bank rakyat, *perlu tak mention cawangan mana??* *haiishhh susah betoi la update thru phone nie, asyik typo ja**maaf...

Dah 2 bulan praktikal, tinggal 3 bulan ja lagi...hari pertama intern, ya Allah, takutnya nak tempuh alam pekerjaan, tambah pulak dunia bank, dunia duit2...hahaha...

Hari pertama, mak yang temankan *anak mak sangat* sebenarnya aku nie bukan anak mak sangat pon, masih boleh berdikari sendiri *ehem2*...
Orang pertama yang aku tegur, mesti la budak praktikal jugak, nama dia syaza...dia dah sebulan praktikal kat situ...hari pertama kan, mesti la kena ice breaking dulu, nie lagi satu benda yang aku lemah, nak bercakap depan orang ramai, staff kat situ ada la dalam ±30 orang...tapi boleh ja nak cakap, nama saya blablabla....
Hari pertama aku dok dekat unit operasi (arrahnu)...banyak benda jugaj la nak kena buat *tak perlu kot mention semua tu*...

Apa yang best dekat unit arrahnu, ketua unit yang sempoi...jiwa muda *muda lagi sebenarnya, dalam 28, 29 tahun*...macam abang aku ja rasa...hehehe
Teller untuk arrahnu pon daebak sangat...banyak tolong aku buat keja, apa yang aku tak tau, aku tanya ja kak ani dengan en.rozi...time keja boleh dok huha huha lagi tapi customers still layan dengan elok...dok dekat unit nie, hari2 tengok emas ja...kadang-kadang tu, customer bawak emas selambak...mostly, orang india la...emas depa....ish..ish...banyak kot...

Ringkasnya, unit nie memang best...tiap-tiap minggu keluar buat marketing, jumpa customers...tu yang aku best sangat, kira tak la terkurung dalam office ja...nampak dunia luar...hahaha...

Minggu depan dah nak ubah unit kredit, takut jugak nie, sebab satu level dengan bilik bos, tak tenang aku dok kat situ, asyik nampak bilik bos ja...aigooo...hihi

*bersambung*
Next nak story mory pasal bos plak...hehehe

Sempat selfie lagi pagi-pagi



No comments:

Post a Comment