Sunday 12 April 2015

20. Pony's Beauty Diary

Entry sebelum nie ada cerita pasal beautifymeeh
So, entry kali nie pon berkaitan dengan makeup jugak.
Makeup guru nie pon dari Korea jugak...hihihi

Kenapa aku suka Korean Makeup???
First, sebab korean makeup nie nampak natural, bak kata makeup gurus "no-makeup makeup" - pernah dengarkan???

Second, sebab makeup gurus dari Korea nie banyak buat tutorial inspired by actresses and kpop idols...



HyunA Troublemaker makeup inspired



 Hyo Jin It's Okay, It's Love makeup inspired



Nana Orange Caramel Catallena inspired

Last but not least, sebab aku nie minat kdrama/movie & kpop la...semua yang berkaitan South Korea, semua la aku suka...hahaha 


The very first time...

Macam mana boleh tau pasal si Pony nie???

Aku nie memang suka youtube pasal tutorial makeup, ada la satu hari tu, youtube pasal "korean makeup tutorial"... dari situ la aku jumpa video makeup si Pony nie...
Hampir semua video makeup Pony nie aku dah tengok...hihihi 
Sebelum nie aku tengok dekat Insitetv ja, sekarang Pony nie dah ada channel sendiri PonyMakeup
Aku tak pasti bila si Pony nie start buat makeup tutorial nie, yang pastinya, aku baru tau ja pasal Pony nie tahun lepas...*agak ketinggalan zaman jugak la* hihihi

Pony nie pernah buat tutorial untuk hijabis tau...Chomel gila si Pony nie pakai tudung...

buat tutorial hijab makeup, dia pon pakai hijab
*cantikkan???*


Pony nie popular hokay...dah pernah buat tour untuk makeup under Etude House...
Pony nie face of Etude House, untuk produk play 101. Yang aku tau, dia dah pernah pi Singapore untuk tour nie. Pony nie pon dah pi London untuk event Burberry. Dan dia buat tutorial makeup all sponsored by Burberry...

Oh, lupa pulak...Pony nie MUA kat Korea...mungkin sebab tu kot, dia fofuler sangat...
Artis-artis Korea semua makeup cantik-cantik...tak pernah nampak over makeup...


Lagi satu yang best pasal si Pony nie, dia dah ada makeup product sendiri...daebak kan??

MEMEBOX PONY


Makeup tutorial~~~
Makeup tutorial Pony nie nampak simple ja, senang la nak try conteng-conteng muka, kadang-kadang tu mood nak conteng muka muncul, terus youtube ja tutorial makeup Pony nie...pastu...haaa, conteng la muka tu, nak conteng macam mana pon tak pa...hihihi

Nak tengok hasil makeup Pony nie???

Nah tengok...





Cantikkan???

Sapa-sapa yang tak pi terjah lagi tutorial Pony nie, boleh la pi usha-usha kat youtube...Link dah bagi kat atas tadi. Mana tau kot-kot boleh makeup macam Pony nie...hihihi



till then,
nurathirahalim










No comments:

Post a Comment